Friday, December 19, 2008

Dinner 18 Dec 2008




Menu : Nasi Putih
Kerang Bakar
Ikan Kembung Stim Limau (masam yang amat)
Sup Sayur


Al-Kisah...

hari ni aku g checkup baby aku yang dah 5 bln bersamaan 20 minggu dah.. huh..
di kejutkan dengan berita kenaikan berat mendadak sebanyak 3 kg dalam masa 1 bln.. Ini telah mendatangkan kerisauan HUBBY tercinta!!!! dan INI laaa impaknye.aku di sarankan makan yang berebus n kukus sahaja.. haha.. nasib laa badan,, bukan takot gemokss tapi takut ada masalah kesihatan esp HB aku yang makin berkurangan (bakal mengidap anemia laa) huhu.. payah juga nak kontrol makan nie.. maklum saja bulan nie baru aku mengecap nikmat makan..(berselera laa) hahahah..

mmm... sayang juga hubby kat aku n baby nie.. kotlaa ada penyakit darah tinggi, rendah ke hape ke later nak deliver problem maa... oklaa aku pun dengan ini bersemangat nak jaga makan laaa,,

mm nak kata aku makan banyak biasa saja.. cuma kandungan nutrien aku kurang kot.. n kena banyak sangat kurangkan makanan berminyak dan bergoreng... (kolestrol tinggi esp time preggy nie..)

aku cian plak kat huby kena makan makanan camnie cam orang saket je,.. nasiblaa die tak memilih makanan.. (syukur dapat suami mcm die nie) mm apa yang aku makan di kongsi bersama... muuaahh.. MUmy sayang dady sangat2

No comments: